Dec 27, 2011

TISDAGSDRÖMMAR

Slog upp ögonen och drömde om glittrande gröna  älvor, en blå enhörning med vingar, och en förvuxen Peter Pan i regnbågsfärger. Allt var iscensatt till en spännande saga med ett manus, som fått PIXAR att bli gröna av avund.

Jag satte mig på sängkanten och fick gnugga mig i ögonen både länge och väl, för att förstå att jag var i ett grått Sverige, och inte i ett gnistrande Disneyland. Kände faktiskt mig som ett barn igen, ni vet, den där barnsliga förtjusningen över pastellfärger på kläder, suktandet efter kolasås på glassen, och spänningen när man kollade på filmen Aladdin. Det lilla var så stort då på något sätt.

Nu är det svart, färglös klänning i siden, läderväskor med emblen och filmen The September Issue, som gör mig exalterad. Smaken har verkligen förändrats. Jag kilar ner och köper kaffe och tidning, (idag publiceras min modespalt) annars somnar jag nog igen.  :-) Bild: Här

No comments:

Post a Comment