Dec 28, 2011

LAXLUNCH, PLUGG OCH MODEFILM

Den här hamburgaren ser riktigt smaskig ut (Photo here), definitivt bättre med gourmethamburgare, innehållande smörstekt lax, stenugnsbakat rågbröd, ekologisk rödlök och trädgårdskrasse, än en stor och onyttig Big Mac på donken. Jag ville med detta foto, visa att nu är det lunchtime, och jag fantiserar snarare om laxburgare, än äter det. Nä, det skall bli laxlunch idag med kokt potatis. Just nu pluggar jag in de sista texterna för det här året. Jag har också hunnit med att se The September Issue, med legendariska Anna Wintour porträtterad. En sak är säker - att arbeta på amerikanska Vogue, är ingen dans på rosor, eller snarare, ingen dans alls. Det känns lite tråkigt att en av världens mest kreativa magasin, med de mest tongivande fotograferna och stylisterna i bakgrunden, i själva verket är en plats där det råder dålig stämning, no love, but war - lite så. Och att alla verkar vara dödsrädda för Anna (chefredaktören), vars minsta vink är LAG. Hon viftar på fingret och vips så är ett fotojobb, värd 50.000 dollar, och som ett helt stab har slitit med, helt borta från kommande nummer, som om det aldrig existerat ens. Se filmen om du gillar mode, och lite besatta människor. Resten av dagen blir det mer plugg, NIA och så skall jag läsa boken av Ann Heberlein, som jag fick i julklapp av brorsan. Ha en fin tisdag kära bloggläsare!


1 comment:

  1. Margit28/12/11

    I have seen that movie - really great if u are in to fashion..

    ReplyDelete