Dec 6, 2011

NOSTALGI: MIN EGEN 20-ÅRSDAG


Min systers 20-årsdag idag påminner mig om min egen, jag hade för 4 år sedan. Jag hade innan min 20-årsdag, bott i London, vilket var en stor upplevelse för en lantflicka som jag. Att vara mitt i smeten, på ganska liten yta, tillsammans med 8 miljoner andra människor från hela världen gjorde sina avtryck och intryck. Efter hemkomsten, precis innan jag fyllt 20, så fortsatte Londons pulserande cityenergi inom mig fastän jag var på ett lungt hemmaplan, på nästan en annan planet kan tyckas. Dock bara en timmes flyg från destinationen. Väl hemma fick jag ett ryck. Jag skulle ha bjudning på club No5, (cavendish square) på min 20-årsdag. Jag skickade ut inbjudan till alla jag lärt känna ytligt och mer på djupet i storstadsmetropolen. 75% var de anställda på Royal air force club och resten var personer från Svenska kyrkan i London. Jag bokade på club No5, i en mer privat del och managern Andrew ställde upp med att vara värd. Så kom den stora födelsedagen, och en efter en droppade de in. Vilken fest det blev, och tänk, de minnena levde jag på länge.

No comments:

Post a Comment