Dec 26, 2011

NYÅRSTANKAR

Foto: Catrin Hansson, Kungälvsposten

Nu nalkas nyår till helgen. Nyår kommer bli mycket mer firande, än jul för min del. Då summerar jag året som gått, vänder blad, blickar framåt och komponerar en rad nyårslöften. Hör och häpna, de flesta av mina löften jag har haft, har slått in, men såklart – en hel del löften har inte infriats, utan har ändrat form, färg, eller riktning under tiden.

Förra året var mina mål dessa: Ta 30 HP i Etnologi i Stockholm, lära mig dansa den afrikansk/brasilianska dansen zouk, åka till USA, få ett jobb genom bloggen, sommarjobba i Stavanger. Allting slog in. Däremot blev fortsättningen, i Augusti helt annorlunda än vad jag tänkt mig.

Denna sista veckan av 2011, känns det alltid för mig som om något är i görningen. Dels kring det som varit, men också inför vad som komma skall. Jag har ofta flyttat kring årsskiften, så det har då helt naturligt blivit stora förändringar. Vardagligt umgänge har bytts ut, ett hem har ersatts av ett annat, kanske till och med ett nytt språk, ett nytt jobb eller ett helt nytt sammanhang. Detta är inte alls ovanligt för min del.

Så vad är mina nyårsplaner för 2012? De är många och vitt skilda, men att jag skall börja plugga inom PR, kommunikation, på ett program är givet. Fortsätta skribentuppdraget för KP och blogga, är också en självklarhet. Utveckla dansen bachata, står som no. 1 på fritididen, samt mina vänner.

No comments:

Post a Comment