Jun 5, 2014

SOMMARLOVSPREMIÄR: SALSA, MOJITO OCH GÖTEBORG

Ikväll skall jag dansa in sommarlovet på Göteborgs mest pulserande salsaklubb, Henriksberg. Jag skall dricka läskande mojitos med färsk mynta medan jag tittar på solen som går ner i hamnen, till tonerna av salsalegenden Yuri Buenaventura. Jag skall kindpussas med kubanerna, prata Guatemala-äventyr med Lisa (nyss hemkommen från en tre-månaders tripp därifrån) och låta mig förföras av angolansk kizomba. Syrran kommer också dit och då blir kvällen på något sätt komplett  DJ Davar får alla gäster att dansa latin till morgontimmarna med Göteborgs hamninlopp i kulisserna. Efter dansen stillar vi vår hunger med grekisk gyros på Stigbergstorgets internationella gatukök. Let me say: Den perfekta torsdagen  Bilder: Dj Davar

No comments:

Post a Comment