Jun 2, 2014

DEN GODA DOFTEN

På min parfymönskelista ligger just nu D&G:s parfym L´Imperatrice. Sofie hade den på sig hela helgen och lägenheten fylldes av dofter från jasminblad, mysk, sandelträ och rosa cyklamen i en ljuvlig doftförening. Även om jag har en rejäl samling dofter tröttnar jag fort och vill ha nya och parfymhusen är fenomenala på att skapa ha-begär för nya dofter säsong efter säsong. 

Här kommer iaf en lista på mina topp-tre parfymer som jag haft i flera år och som jag använder vid olika tillfällen: 
Min egna parfymfavorit kommer från Gucci och den har jag haft i fyra år. Det är en riktig powerparfym som doftar elegant och sofistikerat och den känns perfekt för representation och olika jobbuppdrag  

Som en god tvåa har jag Givenchys doft Ange ou Dèmon i badrumsskåpet och den luktar lilja, orkidè och mandarin. Underbart sensuell och kryddig doft och den brukar jag ha på utekvällar eller dejter. Den känns så där parisisk och förförisk  

När jag dansar salsa, bachata eller kizomba blir det en lättare och fräschare doft och då har jag haft Calvin Kleins Euphoria i flera år. Den luktar kaprifol och lotusblomma och luktar ännu godare när man rört lite på sig  

No comments:

Post a Comment