Jun 15, 2014

SISTA MODEUPPSLAGET I NWT

Igår publicerades min allra sista modeuppslag för NWT och vart jag skall skriva till hösten kommer jag snart att avslöja:)) Tror att en och annan redan listat ut det. Iaf så blev det en krönika, lite hudvårdstips från Pernilla Nilson, ett plock med tropiska influenser och en längre intervju med modellen Ingmari Lamy. 

Här nedan kan ni iaf läsa krönikan:

Detta är mitt sista modeuppslag som NWT:s moderedaktör. Nästan två år har gått, nästan 24 modeuppslag har jag skrivit och lite av en tonårsdröm har blivit verklighet. Mina första skribentdrömmar såddes när jag såg TV-karaktären Carrie Bradshaw sitta och skriva krönikor på olika hotell i serien Sex and the city. Hennes liv verkade urbant, glamouröst och fritt. Vid den tiden stod jag och rörde risotto i italienska Lombardia – en verklighet långt ifrån tangentbordet. Då var det olivolja, polenta och kockhatt. Idag är det deadlines, studier och träbak – och regelbundna möten med fantastiska människor. När jag fick jobbet som moderedaktör på NWT bestämde jag mig tidigt för att lyfta fram modekreatörer med värmländsk koppling och det visade sig finnas överraskande många. I mitt jobb har jag fått möta hypade modeskapare, mer dolda modekreatörer och skapande modelejon. Jag har haft osminkade samtal och fått höra oretucherade sanningar. Framförallt har jag fått lyssna till inspirerande livsberättelser som träffat hjärtat och lämnat avtryck. Ett exempel är Jonna Bergh från Karlstad, som driver ett av Sveriges mest framgångsrika modemagasin. Ett annat exempel är systrarna bakom det internationellt kända klädmärket Dagmar, också de med värmlandsrötter. Vi skall vara stolta över dessa kreatörer, skribenter och entreprenörer som får Värmland att växa.

Mitt sista modeuppslag är fullt av sommarinspo och ännu ett spännande personporträtt. Denna gång har jag intervjuat den vackra modellen Ingmari Lamy i Stockholm och så ger hudterapeuten  Pernilla Nilson sina bästa tips för att sommarboosta hyn. Dessutom ett härligt sommarplock med tropiska trendenser. En riktigt härlig sommar önskar jag er alla!

No comments:

Post a Comment