Jun 7, 2014

HOTEL OFFICE

Hey finisar:) Har kontorstid idag på Hotel Radisson mitt i stan och känner mig sådär citychic som Carrie i Sex and the city. Hon satt ju alltid på olika hotell i New York och skrev sina krönikor och jag apar såklart efter. Iaf så är det här hotellet helt perfekt och sitter oftast här om jag skall jobba. Det är massor av växter överallt, 20 meter upp till taket och så vattenfall och solfönster. Det är tyst och man hör endast vattnet som porlar och lite ljuv loungemusik som en dov ljudmatta. Åt just en macka med västkusträkor och ekologiska grönsaker för att fira att det är pingstlördag. Först satt jag på ett annat hotell för att bryta trenden lite men det var världens jobbigaste arbetsmiljö. Håkan Hellström på högsta ljudnivå i restaurangen. Omöjligt att skriva då. Btw så spelar ju Håkan på Ullevi ikväll och hela stan laddar utom jag känns det som. Hans musik har aldrig gått in även om han sjunger om hjärtesorg, passion och kärlek så man förstår. Jag föredrar brasilianskt kärleksskval där jag inte fattar texten men där rytmen går rakt in i hjärtat och ut i resten av kroppen. Ikväll blir det festligheter hos Maggan så nu vet ni hur min lördag har sett ut och ser ut  

No comments:

Post a Comment