Feb 6, 2014

UTLANDSSTUDIER

Hey foks! Om drygt en månad är det dags att ansöka om studier utomlands, och idag har jag pratat med utlandskoordinatorn om ansökningen. Som tur är verkar det inte vara speciellt krångligt att söka. Mitt första val är The chinese university of Hong Kong så sitter här nu och surfar runt lite på deras hemsida. Vart jag skall läsa känns betydligt viktigare än vad jag skall läsa. Jag tackar mig själv att jag redan gått igenom all nervositet som alltid kommer i samband med utlandserfarenheter. Första gången är alltid läskigast, men sedan känns det inte konstigare än att åka till annan ort i Sverige. Världen krymper ju längre bort man varit. I andra hand skall jag söka Toronto och i tredje hand vet jag faktiskt inte...kanske Kuba men då för salsan kanske hehe;) I April får jag reda på om jag kommit in så det känns riktigt spännande:)

No comments:

Post a Comment