Feb 12, 2014

OM JAG VORE EN MAN SKULLE JAG KLÄ MIG SOM RICK OWENS

Det finns två mansstilar jag diggar...italiensk gentleman eller tja Rick Owens. Rick är från LA men bor numera i Paris sedan 2003 där han uteslutande visar sina kläder. Allt tillverkas i Italien. Det finns en kraftfullhet i Owens designuttryck. Stela kavajer och tighta skjortor på män är jag svag för, men rörelsefriheten i en sådan mundering är ju begränsande helt klart. När jag ser Owens gotiska avantgardism och luftiga plagg kan jag inte bli annat än avundsjuk på hans heroiska uppenbarelse. Siluetterna känns tidlösa och naturligt formade efter kroppen för optimal komfort men med maximal stileffekt. Jag vill också se och känna mig fri och vild, istället för klassisk och tillrättalagd. Bild: Här

No comments:

Post a Comment