Feb 24, 2014

OLSSONS ELEKTRISKA - MITT NYA FAVVOHAK

I fredags gjorde jag en snabb visit på Karlstads nya inneställe, Olssons Elektriska. Tummen upp säger jag bara för servicen var excellent, musiken var house och klientelet var blandat. Det här är utan tvekan det bästa jag sett i Karlstad. Jag är lite av en restaurangsnobb, men inte när det kommer till maten utan mer stämningen. Fick smak på riktigt urtjusiga ställen som 18-åring då jag mest umgicks med restaurangfolk i norra Italien, för vad gör restaurangfolk när dom inte jobbar? Jo, dom går på restaurang så då fick jag hänga med och se ett och annat flådigt ställe. I Bardolino hängde vi på Primo - ett ställe som alltid hade livesaxofonist, armaniklädda bachelors och italienska donnor i senaste Cavalli-blåsan. Själv trippade jag omkring i en HM-klänning och doftade matos i håret efter ett långt pass i ett hett restaurangkök. Jag förstod knappt vad folk sa och väldigt få pratade engelska. Att man kände sig utanför är bara förnamnet..

No comments:

Post a Comment