Feb 12, 2014

HUR VÅREN SER UT

All manisk hyperaktivitet som rör min framtida karriär börjar ge frukt. Jag vet att jag kacklar om det här allt för ofta men jag har ju en vana att skriva om det som rör sig i huvudet på mig. Det har verkligen hänt otroligt mycket på 1.5 år, och här kommer en liten update om vad jag pysslar med: 

* Jag har professionaliserat mitt samarbete med Giselle och tillsammans samarbetar vi nu med designern Naim Josefi som cirkulerat i var- och varannat inlägg här på bloggen. Det kommer dyka upp mer av vad vi håller på med allteftersom. 

* Är kvar på NWT i egenskap av moderedaktör, men vill omforma min roll på Kungälvsposten. Vill hellre skriva om karriär, motivation eller livsfrågor.

* Fortsätter mitt samarbete med Svenska Smycken. Nästa vecka väntar ett representationsmingel i Stockholm med teamet. 

* Det blir fler föreläsningar. Nästa gång är den 25:e Februari och då skall jag föreläsa för en grupp entreprenörer på Drivhuset

* Universitetet - ja, jag pluggar ju också och målsättningen är att inte hamna efter i något ämne. Har inga ambitioner att ha VG utan G is enough. Sen bjuder skolan på en hel del roligheter som Hotspot-banketten, marskalkuppdrag och möjlighet till utlandsstudier. 

Allt detta gör att jag ständigt sitter framför min Dell-PC (som är på bilden). Ryggen har tusen knutor och hela kroppen är allmänt stel. Måste göra något åt detta..varför är det så svårt att boka in massage? Sen flyter arbete och fritid ihop något oerhört. Att äta framför datorn är inte att föredra men det gör jag allt mer. Nu har jag bestämt mig för att cykla om det inte är minusgrader, använda mina träningsbiljetter och boka in massage:) Inget av det kan skada utan snarare göra nytta. 

No comments:

Post a Comment