Feb 13, 2014

INFORMATÖRSDAGEN

 Igår var det informatörsdagen (vår egna branschdag) och Kristoffer Triumf var moderator. 
 ..en annan av föreläsarna var genusfotografen Tomas Gunnarsson. Han pratade om de representationer av manligt och kvinnligt som vi ser på bild, och vad som tas för givet utan att sägas. Det jag tar med mig är främst parollen "You can`t be what you don`t see" och det här att bilder visar vad som är möjligt. 
..årets medielärare blev Gary Bergqvist som vi har i politisk kommunikation nu..
..sist men inte minst kom föreläsningen som jag sett fram emot allra mest, nämligen Digitalt Entreprenörskap med Annakarin Nyberg och Clara Lidström
Clara eller Underbaraclara som bloggen heter, har jag följt av och till i flera år och Annakarin Nybergs bok har jag läst, så mycket var repetition. I det stora hela inspirerade dagen och ännu en gång känner jag att kommunikationsbranschen är helt rätt för mig:)

No comments:

Post a Comment