Feb 23, 2014

OM MIN TRIP TILL STOCKHOLM

Mina trips till Stockholm är oftast mer mötes- och eventsbaserade numera och det brukar bli långa dagar med mycket spring hit och dit, snabba luncher och ett och annat glas vin på olika tillställningar. Är ofta helt slut när jag kommit tillbaka till Karlstad. Här kommer iaf en liten summering om vad jag gjorde i Stockholm:

Först lunchade jag med Louisa Tarras-Wahlberg som fått jobb på Friends Agenda, och som för övrigt blev utnämnd som årets PR-byrå av Dagens Industri nu i veckan. Tänk att vi träffades i Brasilien 2008 utan att ha en aning om vad framtiden skulle ge oss. Idag sitter hon med examen i statsvetenskap från Stockholm Universitet och Washington university. Kul att våra yrkesvägar går lite parallellt också. 

Sen var det dags att svida om för att gå på Regal Scandinavian Design mingel. Där har ni ju sett lite bilder redan:) Minglet var intimt arrangerat och de inbjudna var främst representanter från Sveriges största designmärken bland annat af Swedala, Chevalier, Skultuna och Stelton. Folk var ovanligt öppna, trevliga och lätta att prata med vilket gjorde minglet extra kul. 

På fredagen träffade jag Naslin Ossanloo och Naim Josefi i Naims studio. Naslin har börjat assistera och jobba med Naim efter att jag presenterat dem för varandra. Sådant gör mig såååå glad. När man får möjlighet att bygga broar mellan människor. 

Sedan var det lunch med Mikael Solberg på odengatan. Vi pratade om allt från karriärsstrategier till gynsamma samarbeten. En givande lunch där mina drömmar och mitt driv sattes i fokus. 

Och efter det tog jag tåget hem. Även om det är intensivt ger dessa resor optimism, arbetslust och inspiration. Idag satsar jag på att öva in ett föredrag som jag skall hålla för blivande entreprenörer på tisdag, och så är det förberedelser inför morgondagens seminarium i politisk kommunikation. Ha en fin söndag bloggisar  

No comments:

Post a Comment