Feb 24, 2014

OM FÖREDRAG OCH TED TALKS


Ett av mina mål i livet har varit att föreläsa och förra året kom jag igång med det. Imorgon är det dags igen, och den här gången blir det ett 45 minuter långt inspirationsföredrag för blivande entreprenörer. Skillnaden med den här föreläsningen är att det kommer sitta en tung investdrake (eller två) och lyssna på mig. Fick nämligen ett mejl från Wingefors Invest som ville veta vad jag gör och jag bjöd in dem till morgondagens föredrag. Detta gör mig inte direkt mindre nervös, utan snarare heldarrig, så igår satt jag i timmar och kollade på föredrag från Ted Talks för att få lite feeling. Jag tror att det är nyttigt att få en daily dos av tankar från stora tänkare. Om inte annat är det ju grymt att få ett 20-minuters filmat föredrag serverat från en Harvard-professor, en vanlig söndagskväll. Inspirerad av Bill Gates och andra power-seniorer/madames, har jag nu lite idèer till mitt egna föredrag;) 

No comments:

Post a Comment