Jun 22, 2012

HAPPY WEEKEND




Happy Midsummer!

(Den här fina bilden är hämtad från bloggen With Style and Grace) Denna helgen är speciell för alla svenskar, det är nämligen midsommar. Själv firar jag inte ofta midsommar. Jag har ingen egentlig tradition av det. Vad jag kan minnas är att jag antingen varit utomlands, eller jobbat de senaste åren, just runt denna tiden. Jag gillar inte sill, gräddfil är överskattat och jag äter hellre pasta än färskpotatis. Hela midsommarmenyn känns väldigt simple - - inget är direkt tillagat eller smaksatt, och då är det inget för mig. Jag gillar ofta inte färdiga koncept/paket. Midsommarkonceptet har tydliga, traditionsbundna riktlinjer som många följer. Resultatet blir att man känner att man är i ett svenskt sammanhang, för vidare en tradition, stärker den svenska identiteten och skapar en gemenskap kring vissa ritualer. Det passar för vissa men inte för andra. MEN. Ikväll är jag bjuden på en midsommarfest, och det skall bli kul. Emelie och Thomas är där, och flera andra jag känner. Mat skall medhavas, och jag funderar på Thaimat..Glad midsommar på er alla! 

(This lovely photo is taken from the blog With Style and Grace) This weekend is special to all Swedes, because it`s midsummer. The thing is that I`m usually not celebrate Midsummer. I have no real tradition of it. What I can remember is that I`ll have either been abroad, or worked in recent years around this time. I don`t like herring, sour cream is overrated and I eat rather pasta than potatoes. The whole midsummer menu feels very simple - nothing is directly cooked or flavored, and THAT IS nothing for an old chef like me. I don`t like finished concepts / packages. The Midsummer concept is clear, tradition-bound practices that many people is following. The result is that you might feel you are in a Swedish context, that you`re working on a tradition, strengthens the Swedish identity and creates a community around certain rituals. It is suitable for some but not for others. BUT. Tonight I am invited to a Midsummer party, and it will be fun. Emelie and Thomas is there, and several others I know. I will take my own food with me , and I'm thinking about Thai food .. Happy Midsummer to all of you


No comments:

Post a Comment