Jan 18, 2012

THE JANUARY ISSUE

Januari har hittills bjudit på både det ena och det andra. Väldigt mycket av detta har jag redan skrivit om, men ibland är det roligt med en liten tillbakablick. Läs om det som pågår/pågick i mitt huvud just nu/då. Jag börjar längst upp från vänster och framåt.

1. "They say an end, can be a start", står det på denna bild över New York. Bilden som är tagen mot Ground Zero, där tvillingtornen föll, för snart 11 år sedan. Detta citat är det enda hoppfulla jag sett, efter terrorattacken. Jag tror personligen att sorgen och ilskan, ännu lever kvar inom många newyorkare efter det som skedde, men kanske finns också detta citat någonstans, sida vid sida av smärtan. Bild: Här

2. Jag leker, experimenterar mig fram i fotografins värld. Jag hittar sådana roliga fotoeffekter, som jag fullkomligt älskar och som lurar betraktaren, men även mig själv. Här är jag till exempel på amerikansk TV, på bästa sändningstid.

3. Stilleben av böcker, blommor, magasin och accesoarer är vackert. Här är boken Nomad av Sibella Court, en bok som står på Vill Ha-listan.

4. En bild på mig och Magdalena från Björns Bar i helgen. Vi fortsätter att utforska Göteborgs nattliv, samtidigt som vi konverserar om allt mellan himmel och jord. 

5. "Hej på dej"-bild från ett skyltfönster i Kungälv. Bilden är tagen av journalisten Catrin Hansson från Kungälvsposten.

6. Har hunnit med ett par sving i dans redan i Januari som ni sett. Göteborg har inspirerande instruktörer med stor passion och kunskap om dans. I år blir det 8 år som jag har dansat latinsk dans. Och det blir bara bättre och bättre för varje år, allteftersom kunskapen fördjupas, koordinationen blir bättre och rörelserna mer fria.

7. Bild från nyår. Mör, ekologisk oxfilè får munnen att vattnas. Serverades med potatiskaka.

8. Fin bild på indisk dansös. Barfotadans på gatan i Bombay i en bohemisk klänning. Skönhet.  

9. Matkonst från Japan. Fisk som friterats till kulinarisk dekoration. Men.. är den ätbar?

10. Fortfarande, efter 1 år så är franska fotografen Garance Dorè en stor favorit. Märkligt att hon kan inspirera gång på gång med sina modefotografier.

11. Judith och jag från i fredags. Hon hade huvudvärk som genast försvann när hon satte dansstegen i linjestilssalsa.

12. Hästar i Haga. Har nog inte ridit på flera, flera år. Kan inte minnas när det sist var. Så kul det var att göra det igen. MEN, jag stank häst lääänge efteråt.

13. Bloggen "Caking my day" med Malin Flink som redaktör, fortsätter att inspirera. Den första bloggen som inspirerar fastän allt är glutenfritt. Ibland kör hon laktosfritt också. En pärla i matbloggsdjungeln.

14. Jamie Beck är i Abu Dhabi på Volvo Oceans Race. Det är guld värt att få vara med och ta del av hennes autentiska och levande foton på hennes blogg, "From me to you".

15. Hälleflundra-carpaccio från i lördags. Ordet sushi fick en ny innebörd. Peacock är värd en guldstjärna. Tack!

16. Den senaste tiden kommer det nyheter om Italiens dåliga ekonomi, samtidigt som italienare fortfarande klär sig som om landet dröp, av mjölk och honung. Detta har jag sett som trend både i bloggvärlden, och i verkliga livet. Naturligtvis har jag skrivit om det också. Bild: här
                                      

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete