Jan 23, 2012

HONG KONG BABY

Jag har lite bloggtorka här på sjukhuset, vilket jag tror att ni förstår. Jag har scannat och surfat runt lite bland äldre resefotomappar för att få tiden att gå. Tror jag skall köra igång en reseguide här på ANGIFACE, denna veckan, från gamla resor jag gjort. Under tiden bjuder jag på Zirosou`s tjusiga bilder från Kinas världsmetropol Hong Kong, taget med Instagram.
Jag har upptäckt tjusningen med Instagram - en app för smartphones som genialt gör att man delar foton i ett ögonblick, vart man än befinner sig. Det finns roliga effekter också som man kan lägga till efterhand. Instagram har, precis som alla sociala nätverk, en kreativ elit, och jag har hittat en klar favorit bland elitanvändarna, som jag skrev förut - Mr. Zirosouz. Han har fotat runt i Hong Kong och han fångar verkligen Hong Kongs färger och stadens puls genom sitt speciella objektiv. Har aldrig varit där, men nu vill jag verkligen åka dit, efter att ha sett Hong Kong genom hans fisheyelins.

No comments:

Post a Comment