Jan 12, 2012

ENDAST ETT FYND I DEN GAMLA BYRÅLÅDAN

Har ett ton med helt onödigt och oanvändbart smink i en kvadratmeter, stor byrålåda hemma. Det som jag faktiskt använder, finns i en behändig liten guccineccesär i badrummet. Jag gjorde en inventering häromdagen och fann följande:

Jag har impulsköpt neon ögonskuggor från flygplatsen i Amsterdam, inte en gång utan flera gånger. De där fyrfärgspaletterna från Isadora i glittriga, obärbara färger finns i flera exemplar. Onödiga sminkgåvokitt från Kicks med glittrig handkräm, stinkande fotsalva och osäljbara shineeyeliner från Gosch. Någon som vill ha? Och alla dessa tester. 1 ml chanel foundation i hylsa, räcker ju knappt till att täcka min skinande panna. Nagellacksborttagningsmedel från goodiebag i miniformat – så onödigt. En glittrig, rosa flaska med pinacoladadoftande vätska med violett glitter i, från Victoria Secret`s, aldrig använd, vad tänkte jag på?

Har tung tantparfym från Guerlain som jag tyckte luktade underbart i taxfreeshopen, i Newark. Expediten försäkrade mig flera gånger att Guerlain`s ”Samsara” från 1989, hade fått en renässans, bla. i Dubai. Genast föreställde jag mig själv i elegant mundering, svepa omkring på gatorna i Sverige, med en fläkt av Dubai på handleden. Vilken lögn. Väl hemma i den trygga vrån, kändes inte Samsara så hett längre, utan påminde mest om en instängd, ouppdaterad damgarderob. Numera sprayar jag den som mest i badrummet efter no.2.

MEN. ETT F.Y.N.D fann jag allt i skräpsminkådan (!): Ett glömt läppstift från Make up store i färgen Havana – ni hör ju själva. En mörklila/brun ton som är riktigt häftig. Krävs bara lite mod av bäraren. Självaste Elin Kling bloggade om det för ett tag sedan (och då vet man att man bara är sååå inne). Så nu vet ni. Om ni ser en tjej i Göteborg i helgen, med mörklila läppar så är det Angelica som har städat sminklådan. Bild: Här

3 comments:

  1. Den färgen är riktigt trendig och fin faktiskt :) Jag har ett liknande: http://kindofjulia.blogg.se/2011/october/lips-so-berry-intensely-red.html

    fast jag har knappt aldrig använt det offentligt, jag tycker det är jättefint men jag har lite svårt för läppstift i typ skolan och så eftersom det känns som man behöver bättra på då och då och ja jag vill inte gå o behöva tänka på det för mycket :)

    ReplyDelete
  2. Den där miniflaskan m nagellacksborttagningsmedel är riktigt bra att ha på jobbet, på resan eller i handväskan! Är allergisk m flagnande nagellack!
    Supersnygg läppstiftsfärg -du kunde lagt upp en bild på mig istället!!! ;-)

    ReplyDelete
  3. Amanda15/1/12

    Hahaha, angelica du är så rolig. Bra att du åtminstone får användning för dubaiparfymen någon gång.

    ReplyDelete