Jan 6, 2012

HAPPY WEEKEND

Happy Weekend på er! Fullkomligt älskar den här bilden. Kan aldrig få nog av den romantiserade bilden av Rio, i solnedgång, precis som det här fotot. Jag blir varje vecka påmind om det pulserande landet i syd.

Jag har fyra böcker av en av världens populäraste, brasilianske författare i bokhyllan - Paulo Coelho. I inkorgen trillar det in mejl från Rosangela, Xiomara, Karen och Angèlica, alla bor de i Brasilien och delar lite av min historia. På spotify har jag låtlistor som heter både Brazil, Chill Brazil och Pagode som står på flera gånger i veckan. På FB trillar det ständigt in inbjudningar till Brasilianskaföreningens regelbundna fester. I Göteborg är baren tranquilo och restautang Ipanema, värt att nämna om du vill ha en kväll i brasilianskt tecken, och en vän - Pierre, har restaurang Calor (gbg), inredd som en rio-favela. En väninna till mig, Louisa, åker till Rio om drygt en vecka. Min favoritbloggare Elaine, är i brasilianska Salvador och har firat nyår. Brasilien är trendigt helt enkelt!

Denna helgen skall jag göra några inlägg med Brasilieninfluenser, och dela med mig av några brasilianska slagdängor. Hoppas ni kommer gilla det. Förutom det (bloggande och brazzziiildrömmar), skall jag träffa vän - Kent (grym fotograf) ikväll (kolla hemsidan här),som jag vill samarbeta med, och så blir det Magnus och Magnus med Magdalena vid 7-tiden.

Ni har väl inte missat tävlingen jag har hela helgen? Är det inte fantastiskt? Äkta silverörhängen – GRATIS!!! Tryck GILLA på M925 Design och ett par snygga silverdroppar kommer dimpandes ned i brevlådan nästa vecka. Ha en härlig weekend! Bild: här