Jan 3, 2012

INSPIRATION FÖR MIG I JANUARI

1. Såg den här bokhyllan igår, på bloggen Hanna/Metromode. Vilken idè! Nu är mina böcker i bokhyllan, prydligt staplade i regnbågsfärgordning. Tack Hanna för tipset!

2. Har börjat se den kritikerrosade serien Mildred Pierce på SVT. Dramat Mildred Pierce är en miniserie baserad på den klassiska romanen med samma namn. Huvudrollen gör en strålande Kate Winslet som den unga modern Mildred. Engagerande drama om starka kvinnor.

3. Tränar latinsk zumba entusiastiskt, minst en gång i veckan. När jag är hemma gör jag liknande moves framför spegeln, samtidigt som jag lyssnar på Zumba-duon DJ Mam`s "Hela Decale". Plötsligt kom jag på en lysande idè. Jag kan ju bli zumbainstruktör. Fördelar: Jag får betalt av att träna, plus att det är ett plus i kanten på CV:t. Nu surfar jag runt och letar efter den bästa zumbautbildningen i Göteborg. Tips, någon?

4. Häromdagen såg jag och Lisa på den fina filmen "En enkel till Antibes". En film med mycket livsvisdom, känslor och mening. Jag grät mig igenom filmen. Sven-Bertil Taube är lysande i huvudrollen. Gå och se den innan den slutar gå på BIO.

5. Veckans besök: Skall ta mig till Puta Madre på Magasingatan i Gbg. 20-tals inredning, gott kaffe och vackra, röda sammetsgardiner. En nostalgisk pärla, mitt i city.

6. Inspireras just nu av italienska modedonnor. Giovanna Battaglia (till vänster), skrev jag om i min krönika, och hon blir stilinspiration för mig vår 2012.




1 comment:

  1. Sportlife söker instruktörer, bl.a. till Zumba, titt som tätt. Jag och Emil kommer och zumbar på ditt premiärpass! :-)

    ReplyDelete