Jun 1, 2011

ATJAZZ FOR DREAMING



Om du vill ha lite verklighetsflykt ibland, om du vill drömma dig bort från vardagen eller bara slappna av, då är den här låten mitt bästa tips. Den är inte skränig utan ligger som en subtil matta i bakgrunden och ger livet i allmänhet en trevligare färg. Varför jag lyssnar på denna låt nu kan man ju undra. Min dator har fått ett virus (tror jag), lägenheten ser ut som en bomb, kylen gapar tom, jag har just satt i mig 10 choklad praliner, hemtentan ligger i hörnet och hånler, jag kommer inte ihåg min bankkod, fick just en stor finne på kinden. Det är tragik komik helt enkelt. Den här låten från Atjazz balanserar upp allt.

If you want a little escape from reality sometimes, if you want to dream away from the daily routines or just relax, then this song is my best advice. It is not noisy, its just a subtle rug in the background and life in general gets a nicer color. Why I listen to this track now? I think my computer got a virus (I think), the apartment looks like a bomb, the fridge is emty, I've just ate 10 chocolate cakes, the exam is around the corner, I can not remember my bankcode from Norway, just got a big breakout on my cheek. It is tragic comedy simply. This song is balancing everything.

No comments:

Post a Comment