May 24, 2011

ME IN A DIFFERENT SHAPE..

Om jag fortsätter så här kommer jag sluta som denna damen och det har jag inget emot.

Stockholm har haft en fascinerande effekt på mig sedan jag flyttade hit. Saker som var otänkbara innan är nu en vardag här och det bara på ett par månader.

”Sveriges mästerkock” har blivit mitt favorit program och jag är stamgäst på matbloggar. Mina kunskaper om mat från förr förnyas och förädlas. Kulinarisk student mat har blivit min specialitè. Ex. Kidneybönor med tryffel eller lökoppa med hummerklo.

En annan sak är mitt nya beroende som jag skrivit om innan: Yogan. Kommer på mig själv med att göra solhälsningen i köket och kobran i hallen. Allt ackopanjeras med rökelser och musik från ”Buddha Bar”.

Bachata. Denna dans som inte rörde mig i ryggen förr. Musiken som jag tyckte var löjlig. Nu står den i högre klass än salsan för mig och dansen anses tydligen vara sofistikerad i Stockholms latinska kretsar. Jag hänger på. Om jag fortsätter så här kommer jag att vara minst lika excentrisk som damen här ovan.

Stockholm has had a fascinating effect on me since I moved here. Things that were unthinkable before is now a daily routine and this in just a couple of months.

"Swedish Chef" is one of my favourite shows on TV and I am a regular visitor at culunary blogs. My knowledge of food from the past are renewed and refined. Culinary student food has become my specialty. For exampel: Kidney beans with truffle or onionsoup with lobster.
Another thing is my new addiction that I've written about before: Yoga. I find myself doing the sun greeting in the kitchen and the cobrastyle in the hall. Everything is together with incense and music from the "Buddha Bar".

Bachata. This dance has not touched me before. Ever. The music that I thought was ridiculous. Now, it is in a higher class than the salsa for me and the dance is apparently perceived as sophisticated in the Stockholm latin circuits. I'm hanging on. If I continue like this, I will be at least as eccentric as the lady above.


1 comment: