May 15, 2011

ME, A DOG FRIEND?

Picture: Stephanie Rausser

Ibland (som denna dag) önskar jag att jag var hundägare för att bota den klassiska söndags ensamheten. Eller kanske en liten katt. Nej, hunden är människans bästa vän och min barndomsdröm var ju att ha en riktig collie. I mitt föräldrahem har vi en katt och ack så mysigt det är. Jag är egentligen en icke-djur vän, bara människovän men en dag som denna kan jag omvärdera detta.

Sometimes (like today) I wish I was a dog owner to cure the classic sunday loneliness. Or maybe a small cat. No, the dog is the man's best friend and my childhood dream was to have a real collie. In my parents' home, we have a cat, and oh so cozy that is. I'm a non-animal friend,
 only humanitarian friend, but a day like this, I can reconsider this.



No comments:

Post a Comment