Apr 29, 2014

OM FINANSFRUKOSTEN OCH NYA INTRESSEN

Då har jag varit på min första finansfrukost. Satt mitt emot ngn höjdare som varit VD för Coop och bredvid mig satt ägaren/VD:n till Partners reklambyrå. Det var 70% män och många pensionärer. Jag var yngst iaf. Märkligt nog kände jag mig hemma (upphör aldrig att förvåna mig själv) och vi hade riktigt intressanta konversationer, bland annat om Karlstads nya flyglinje, värmländskt entreprenörskap och om att äta ekologiskt. Visst gav den här frukosten någonting. Blev inbjuden av bolaget Partners VD för ett möte nästa vecka (Ka-ching)! Vad jag hade på mig: Min kavaj från Austin Reed, boy friend-jeans och min powerparfym från Givenchy. När jag kom hem låg det en ny finansfrukostinbjudan i brevlådan till ett föredrag med Gustav Fridolin. 
På tal om det här med intressen. Har det senaste halvåret lyssnat på näringslivstoppar från gamla sommarprogram i P1, lyssnat på TED talks om olika business-strategier och börjat läsa "tyngre" bloggar som inte bara handlar om klädtrender. Jag läser slaviskt Pingis Hadenius blogg som handlar om hur hon driver bolagen Flattered AB och Löwengrip care and color (det var för övrigt en stor dag när hon började följa mig på instagram och när jag stod nära henne på Tigers modevisning) och dras allt mer mot helt nya områden. Idag signade jag upp mig på en studentprenumeration på Dagens Industri för jag tror att det är viktigt att odla ett nytt intresse och ge det näring. Kostade 93 spänn för en månad och det kan det ju vara värt:)

No comments:

Post a Comment