Apr 28, 2014

MITT RECEPT

De senaste dagarna har det typ varit sommar i Karlstad och då gillar jag att äta frächare och lättare mat. Jag lagar också gärna mat från olika delar av världen för att skapa min egen lilla verklighetsflykt. Här är mitt recept på peruansk Ceviche som är perfekt på buffèn eller som förrätt och laga den medan du lyssnar på salsa från Puerto Rico:)

4 portioner

Ingredienser
300 g laxfilè
1 mango
1/2 rödlök
1/2 gurka
3 msk koriander

Marinad
1 röd chilifrukt
2 msk olivolja
pressad saft av 2 lime
ett stänk tabasco
flingsalt
nymald svartpeppar


Marinaden: Kärna ur chilin ­slarvigt och hacka chiliköttet. Blanda med resten av ingredienserna till ­marinaden. Skär fisken i små tärningar. Blanda fisken med marinaden och låt marinera i kylen minst 3 timmar. Skär alla grönsaker och frukt i tärningar. Blanda grönsaker, mango och koriander med fisken och marinaden en stund före servering.

No comments:

Post a Comment