Apr 19, 2014

MIN O-TRADITIONELLA PÅSKAFTON

Västkusten har 20 grader i skuggan och jag sitter och och skriver historien om varumärket Ray-Ban (för Campadre) vid en dammig dataskärm. Livet som frilans i ett nötskal. Nedan ser ni ingressen av min text och den lär publiceras här på bloggen vid akut bloggtorka:) Ikväll är jag iallafall ledig. Skall vina med min danskompis Sia. Vi har omfamnat varandra på dansgolvet i tio års tid och pratat med varandra i förbifarten, och nu skall vi äntligen ta ett glas rosè vid Kungsportsplatsen mitt i ett vårkokande Göteborg. Sia är medicinforskaren som reser världen över och som på fritiden engagerar sig i barnfattigdomen i Indien. Det är bland annat på salsagolvet jag finner alla dessa spännande livsöden och ibland vill man utveckla dialogen efter att musiken tystnat. Efter det blir det vegetarisk födelsedagsmiddag hos syrran och kvällen avslutas storslaget med Salsa Caliente Club i mysiga Vasastan mitt i smeten. En perfekt och alldeles otraditionell påskafton  Glad påsk finisar!



2 comments:

  1. Rebecca24/4/14

    Heter inte märket Ray-Ban.......? http://www.ray-ban.com/sweden

    ReplyDelete
  2. Hej Rebecca! Jo du har helt rätt. Tack för det. Har ändrat allt nu:))

    ReplyDelete