Jul 23, 2012

REFLEKTIONER VID LUNCHTID


Det är dags för lite reflektioner, och det över en god måndagslunch. 

Det är exakt en månad tills jag börjar mitt nya liv. Ännu en gång packar jag ihop mina tillhörigheter, och bygger bo på en outforskad plats. Ännu en gång skall jag bygga upp ett nytt nätverk, få nya vanor, hitta ett favoritcafè, leta upp stadens lokala salsaklubb, hitta en vapendragare, få en favoritlärare, inreda mitt bo så det reflekterar vem jag är idag, säga adjö till det gamla och hej till det nya, stänga en del dörrar, men öppna nya fönster, få nya erfarenheter, bygga en akademisk plattform, och förverkliga mina drömmar.

It's time for some reflections, and over a good lunch on Monday.

It`s is exactly one month until I start my new life. Once again, I will pack my belongings, and builds something new on an unexplored place. Again I will build a new network, create new habits, find a favoritcafè, find the city's local salsa club, find a squire, get a new favorite teacher, decorating my apt so it reflects who I am today, say goodbye to the old and hello to the new, close some doors, but opening some new windows, get new experiences, build an academic platform, and realize my dreams.

No comments:

Post a Comment