Jul 13, 2012

PR I KARLSTAD - - - JA JAG KOM IN!!!!!


Igår var det en lyckans dag för mig!! Jag kom in på det programmet jag vill läsa, nämligen PR och kommunikation på Karlstads universitet. Jag flöttar alltså till Karlstad inom drygt en månad. Känns gör sköj. Det som är ännu roligare är att jag nu kommer lära mig värmländska som en äkta inföding. Ser änna fram EMOT DETTA! För den som inte visste är far min från Värmland, och jag är född på Karlstads BB minsann, så nu är cirkeln sluten. 

Det står så här om programmet: .."Programmet "Information och PR" är en teoretisk utbildning, men med många praktiska inslag. Det huvudsakliga området för programmet är medie- och kommunikationsvetenskap. Utbildningen betonar de analytiska och strategiska momenten i kommunikationsprocessen. De olika delkurserna ger tvärvetenskapliga perspektiv på kommunikation som belyses ur bland annat kulturell, ekonomisk, politisk och historisk synvinkel. De praktiska kurserna betonar skrivande, presentationsteknik och grafisk form. Vid Karlstads universitet är programmet profilerat mot tilllämpad svenska. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift är en förutsättning för en professionell kommunikatör.

Som klippt och skuret för mig..eller hur? :-)

Yesterday was a lucky day for me! I got into the bachelorprogram I want to study, namely, public relations and communications at Karlstad University.

It`s written about the program: .. "the Program, Information and Public Relations, is a theoretical education, with many practical elements. The main field is application, media and communication studies. Course emphasizes the analytical and strategic elements of the communication process. The different modules provide interdisciplinary perspectives on communication as illustrated from particular cultural, economic, political and historical point of view, practical courses emphasize writing, presentation skills and graphic design.



2 comments: