Jul 23, 2012

LISAS FÖDELSEDAGSKALAS

Happy b-day Lisa!

Igår var jag bjuden till min väninna, Lisas födelsedagskalas i trädgårdsföreningen. Det bjöds på rosentårta, arabicakaffe och massor av skönsång och ljuv poesi. I Lisas cirkel av människor fullkomligt sprakar det av kreativitet i form av poesi, musik, dans och konst. Detta uttrycktes på alla tänkbara sätt under de tre timmar vi var samlade. Lisa tog sig en piruett med Pär (bild ovanför), Albert och Madeleine bjöd på flera härliga trudelutter, och var och en fick hålla ett minital, om varför vi kände Lisa. Och det skall jag berätta nu. Lisa var min skolsköterska på mitt gymnasium, och när jag gick där så visade sig att vi båda spelade instrument. Vi, tillsammans med några andra eldsjälar, startade en orkester som vi uppträdde med några gånger under åren. Lisa på trumpet, jag på cello, och de andra på klarinett, piano med mera. Härliga minnen! Sedan dess, har vi hållit kontakten genom åren. Det har gått 7 år vill jag minnas, och hon är en ovanlig och härlig eldsjäl av stora mått. Grattis Lisa! 

Yesterday I was invited to my friend Lisa's birthday party in Trädgårdsföreningen. She served  a delicious rose-cake, arabica coffee and the guests performed with song and arty poetry. In Lisa's circle of people it`s completely an explosion of creativity in form of poetry, music, dance and art. This was expressed in every possible way, during the three hours we were gathered. Lisa took a pirouette with Pär (picture above), Albert and Madeleine offered several wonderful songs, and each guest had to have a little speech about how, and  why we know Lisa. And that I will tell you now. Lisa was my school nurse at my highschool, and when I went there it turned out we both played instruments. We, along with some other enthusiasts, started an orchestra that we performed with, a few times during the years. Lisa on trumpet, me on cello, and the other`s on clarinet, piano and more. Wonderful memories! Since then, we have kept in touch over the years. It's been 7 years already, and she is a rare and wonderful person. Congratulations Lisa!


No comments:

Post a Comment