May 28, 2012

MY BOOKSHELF AND THE POPE (!)



The pobe-poster is sharing space with fancy coffee table books..

Välkommen till en av mina färgglada hyllor i den överfulla bokhyllan. I denna del av bokhyllan ser ni mitt utforskande i mindre tunga teman som mode, stil och design, samt en view av snygga snaps från Key West och Miami (dessa bilder har jag faktiskt framkallat) för regniga dagar. Mitt i allt bling och blang har jag en rosa bild på påven (!). Säga vad man vill om katolska kyrkan och vatikanen, men för mig är Giovanni Paulo II en förebild, och en som verkligen visade sann kärlek mot medmänniskan. Den mediala bilden av honom har jag "köpt" med hull och hår, det kan jag erkänna. Jag kände honom inte, jag har aldrig ens sett honom, (Har bara sett den nye påven, Benedictus XVI, när han hade ett tal, en söndag på St. Petrus platsen). men han fashinerade mig på något sätt, och när han dog köpte jag italienska veckotidningar som hade hela bilagor om hans liv, leverne och uträttningar. Kort tid efter hans död, var jag i Rom, och min kompis sa att många italienska tidningar som Il Tempo och La Repubblica, hade med denna "påve" poster i varje tidning och att texten löd; "Non abbiate paura", som betyder; "Var inte rädda". Jag fick postern, och den är alltid uppsatt i mitt rum av någon anledning, och just nu delar han plats med tunga coffetablebooks om mode. Jag älskar kontraster! 

Welcome to one of my colorful shelves in the overfull bookshelf. In this part of the bookshelf, I`ll explore knowledge about fashion, style and design, and above all I`ll have my own holiday photos from Miami and Key West to look at on a rainy day. Among all the bling-bling, I`ll have a pink poster of the Pope (!). YES, I`ll have some issues when it comes to the catholic church, and I`ll defiantly not agree in many things, but for me, Giovanni Paulo II, is a role model, and one that really showed true love to people. FOR SURE, I`ll buying the whole media image of him, I can admit that. Off course I`ve never knew him, I`ve never even saw him (just saw the new Pope, Benedictus XVI when he had a speech, a Sunday on the Saint Peter`s square), but this guy was fascinating and interesting for me. When he died, I bought Italian magazines that had the attachments about his life, his living and what he had accomplished. Shortly after his death, I was in Rome, and my friend said that many Italian newspaper`s like Il Tempo and La Rebubblica, was having a poster of Giovanni Paulo II, with a picture and a text, that sad; "Non abbiate paura", which means; "Do not be afraid". I`ve got the poster from my friend, and until today this poster always has a place in my room for some reason, and right now the pope shares space with fancy coffee table books about fashion. I love contrasts.