May 27, 2012

JAPANESE EGG OMELET FOR BREAKFAST



Miss Japanese..

Jag har fått nya (äggiga) frukostvanor, ett par dagar i veckan. Nämligen enkel, Japansk äggomelett. Jag tar först och pressar chili och vitlök i vitlökspressen, i en stekpanna tillsammans med rapsolja. Jag låter det brynas lite lätt, och tillsätter tre ägg. När de stekts ca.1 minut, så tillsätter jag lite salt och Japansk teriyakisås. Jag låter äggen bara stekas lite till, för gulan skall vara riktigt krämig. Klart! Lägg upp på tallrik och servera med lite mer teriyakisås, och ett stort glas apelsinjuice. 

I`ll have new, and improved breakfast habits since a couple of days. It`s Japanese eggomelet. I take first chili and garlic and let it brown in the pan lightly, together with some canola oil. Then ad three eggs. Fry for one minute, and then put a little salt and Japanese teriyaki sauce on it. Fry just a little bit more, because the eggs shall be really creamy. And then it`s done. Serve with some fresh orange juice.