May 11, 2012

BIRTHDAY PARTY YESTERDAY




A successful b-day soiree..

Gårdagens fest var nog hitills den bästa födelsedagsfest jag haft i mitt liv (och jag har ju haft några stycken i mina dar:). Så vilka komponenter gör en lyckad fest i min smak? Vad som serveras, vad jag har på mig, och det viktigaste av allt - VEM SOM ÄR BJUDEN, och VAR man väljer att ha festen. Dessa komponenter bör man ha i huvudet när man är i planeringsstadiet. Och alla dessa festingredienser fanns med igår. Jag valde restaurang Calor, framförallt för att jag känner ägaren (Pierre), men också för att det är en plats med Afrikanska/Sydamerikanska fusions som reflekteras både i menyn och i musiken, tillsammans med snygg "faveladekor" i lokalen, Cubacanvas och sprakande lampor i regnbågens alla färger. Min gästlista för kvällen stavades M.Å.N.G.F.A.L.D. Av alla fester jag varit på, har de allra bästa varit de med störst variation av människor. Olika nationaliteter, åldrar och bakgrunder skapar oftast en mer tillåtande och dynamisk stämning, och det var definitivt fallet igår. Vi hade Charles från Paris och Judith från Filippinerna, tillsammans med andra fantastiska människor från alla möjliga håll och kanter. Succèn var ett faktum. Bubbel i glasen, en smaskig måltid och rytmisk salsadans var också byggstenar för en härlig födelsedagskväll med sydamerikanska dofter. Tack allihopa för igår! En kväll jag aldrig kommer glömma, och tack Alberto för gitarrsången. 

Yesterday eve, I think I would say I`ll had my best birthday day-party so far, in my entire life (and I`ll had a few). So which components make an ultimate celebration for me? What you serve, what you wear and the most important thing of all, WHO YOU INVITE, and WHERE you choose to have the event. These are the most explosively awesome birthday components, and yesterday, I was lucky enough to have all the ingredients for it. I chosed restaurant Calor because I know the owner (Pierre), and also because it`s a place where you`ll find a good african/south american flavourfusion that reflects the menu plus music, and sprinkled with some fabulous "faveladecor", art canvas from Cuba and sparkling lamps in rainbow colors. The guestlist was so diversed as possible. My experience is that, when a mix of people from different nationalities, in all ages and from different backgrounds is gathering, the atmosphere is more alluding, and defiantly more dynamic. That`s was the case yesterday. We had Charles from Paris and Judith from Philippines together with a whole bunch of other interesting folks from all over the country. The party success was a huge fact. Some bubbling drinks, a delightful dinner and some hot salsa dance was also the cornerstones for the freaky fab evening, so THX everyone that filled my b-dayevening with your boosting presents.