Jan 12, 2014

ARTIKELSKRIVNING I NORGE DEL I







Som ni vet har jag ju befunnit mig i jobb- och skolkoma den senaste månaden och bara längtat efter att komma iväg någonstans (helst till värme), och nu i helgen kom jag äntligen iväg på en kombinerad work & pleasure-weekend till spa:t Finnskogstoppen i Norge. Inte Thailand-temperatur, men däremot dramatisk natur, rustik och elegant hotellinredning och fantastisk service. Tillsammans med snön blev det verkligen rena rama hotell-fjäll-drömmen. Utmärkt miljö för helt andra tankar och en paus från mitt vanliga kneg. Så det var pleasure det. 

Och work då: Jo, ända sedan jag såg Project Runway i TV3 har jag velat porträttera vinnaren Naim Josefi och förra året träffades vi på en fest vilket ledde till att jag senare bjöd in honom på Svenska Smyckens pressvisning. Tack vare att jag samarbetar med Giselle fick jag möjligheten att göra intervjun på Finnskogstoppen och då kunde jag göra ett mer djupgående porträtt i en lugn och inspirerande miljö. Så intervjun varvades med bad i bassäng, fruktfrosseri, yoga och photoshoot i gnistrande snö. Detta ställe rekommenderas verkligen. Artikeln kommer publiceras i NWT i Februari. Här är inlägg del I, men har typ 600 bilder till så det blir nog två inlägg till från helgen:-)

1 comment:

  1. Sofie Bergdahl14/1/14

    Du är en så otroligt inspirerande människa fina Angelica!!! Heja dig!

    ReplyDelete