Jan 4, 2014

KONTRASTER

God fortsättning på det nya året härliga människor ♥ Dagen efter nyår rivstartade jag 2014 med ett arbetsmaraton på sammanlagt 40 timmar. Jag går av arbetsperioden på söndag och åker tillbaka till Karlstad på söndagseftermiddag. Känner mig snarare utpumpad än utvilad efter detta jullov, men får ta igen det på måndag då jag är helt ledig. 

Igår hälsade jag på min barndomsväninna Emelie och hennes nyfödda bebis. Att kliva in i hennes värld var som att gå in i en oas av harmoni, endorfiner och kärlek. Hon har hittat sin livs kärlek i fransmannen Thomas, som flyttade från Paris till Sverige för hennes skull. Oerhört romantiskt. Igår fick jag hålla deras lille Loic medan vi drack franskt årgångsvin och mumsade på brie. Underbar stund som fick mig på helt andra livstankar ♥ 

När jag jobbar inom vården på lov och röda dagar tar det bara två dagar och sen ser jag ut som en glåmig rishög. På ett sätt är det skönt att få lite distans till allt vad outfits och mode heter. Just kontrasterna skapar ett spännande livsinnehåll. Efter tre dagar utan dans och med vårduniformen som daglig outfit, var det dags för en utekväll på Henriksberg. Syrran hängde på. Vi satte på house från Bali och drack martini och sen drog vi iväg och hade en fantastiskt rolig kväll tillsammans. Idag är det dags för ännu mer jobb och ikväll kommer jag däcka framför TV:n;) Ha en finfin dag ♥ 

Outfit från i torsdags: Kavaj/Matthew Williamson for Lindex Klänning/Bik Bok Örhängen/Glitter

No comments:

Post a Comment