Jan 21, 2014

ATT HÅLLA DRÖMMARNA VID LIV


Drömmen om karriär är en ständig längtan men för att hålla liv i lågan behövs bränsle. Olika vanor, inputs, böcker, poddar, bloggar och tidningar håller min motivation igång. 

Här får jag min inspiration just nu: 

På instagram följer jag "life-coaches" som delar inspirerande inlägg som handlar om stora drömmar och att våga satsa. Har också hittat bra PR-bloggar från USA, exempelvis @womeninpr1 och livscitaten bara haglar. Här är några exempel: 

"When you expand your vision, you push your boundaries. All of your limits begin to disappear",

"If you don`t like the direction that your life is going, remember who is driving" 

- ja, jag blir så otroligt peppad av sådana citat så det är inte klokt. 

På bloggfronten ger Isabella Löwengrip, Charlotta FlinkenbergElaine Eksvärd, Alexandra Pascalidou och Pingis Hadenius mest inspo. Gillar också sajten Motivation.se

Har börjat varva modetidningar med karriärstidningar, och har börjat prenumerera på tidningen Passion for Business - en grym tidning för kvinnor och entreprenörskap mm. 

Kollar gärna på filmer där powerkvinnor är porträtterade som till exempel Järnladyn med Meryl Streep eller Erin Brockovich med Julia Roberts. 

På bokfronten finns det hur mycket böcker som helst, men är särskilt förtjust i böcker av författarna Jackie Kothbauer, Pauline Grindvall och Nina Jansdotter. 

Återkommer snart med fler tips för jag har hökögon när det kommer till allt som har med livskarriär att göra:)

No comments:

Post a Comment