Jul 23, 2011

ATTACK NORWAY 22.07.11




Är helt stum och chockad över de två makabra dåden som skedde i Oslo igår. Som ni vet så befinner jag mig i Norge och stämningen är väldigt tryckt och dämpad. Flera timmar idag har jag följt bloggar, twitters, nyhetssajter, intervjuer, nyhetsinslag och reportage för att försöka förstå vidden av det ofattbara. Jag kan inte förstå vad som händer i landet där jag befinner mig i. Norge är känd i som den fredligaste staten i världen och igår skedde den största brutala avrättningen i modern historia, just i Norge, när gärningsmannen hänsyslöst sköt ned 85 ungdomar som hade sommarläger utanför Oslo.

Am completely speechless and shocked about the two gruesome attacks that took place in Oslo yesterday. I am in Norway and the atmosphere is very subdued and thick. Several hours today I have been following blogs, twitter, news sites, interviews, news reports and features to try to understand the scale of the unimaginable. I can not understand what's happening in the country where I am in. Norway is known worldwide as the most peaceful state in the world and yesterday, the biggest brutal execution in modern history happened, when the offender shot down 85 people who had a summer camp outside Oslo.

No comments:

Post a Comment