Mar 2, 2011

A BUSY DAY



 Idag har jag förflyttat mig som ett yrväder runt huvudstaden med vårsolen skinande på kinderna. Vilken känsla det var idag när solen sken. Flera hundra människor såg jag stå eller sitta omkring och lapa sol - inte så konstigt med nästan 5 månader av mer mörker än ljus. Morgonen började klockan 6.00 och jag förflyttade mig till Bålsta, sedan Flemingsberg, sedan Hötorget och nu slutligen Lidingö. Dagen har varvats med marknadsföring av min högskola tillsammans med trevliga kollegan Jennifer, trevlig lunch med en veterinär, besked om att jag är antagen till ännu en kurs på högskolan , (denna gången med inriktning pedagogik/funktionsnedsättning) och sedan trevlig testund med vän på cafè 60 där det livligt diskuterades om allt från japanska tecknade serier
och ekonomi till genus, balett och litteratur.

Today I have moved like a stormwind around Stockholm with the sun shining on my cheeks. What a feeling it was today when the sun was shining. Several people I saw where standing or sitting around and seeking the sun - no wonder, almost five months of more darkness than light. The morning began at 6:00 and I was moving to Bålsta, then Flemingsberg, then Hötorget and now, finally, Lidingö - currently home. The day was interspersed with the marketing of my college along with my colleague Jennifer, pleasant lunch with a veterinarian, I got the message that I have been admitted to another course at the university, (this time focusing pedagogy / disabilities), and then nice afternoontea with a friend at cafe 60 where we had lively discussions about everything from Japanese comics and economics to gender, ballet and literature.


No comments:

Post a Comment