May 18, 2014

READING OUR

När jag har varit borta ett tag brukar tidningshögen av olästa tidskrifter bara växa så idag har jag chillat två timmar i solen med DI Weekend, DI Dimension, Styleby, Älskade Östermalm (tidning jag fick på eventet i måndags) och boken 100 Trender som jag fick av Annika i nu i onsdags. Den är skriven av framtidsforskaren Peter Siljerud och är en innehållsrik bok som tar upp ämnen som jakten på det perfekta jaget, framtidens fortplantning och om tiden som bristvara. Har nästan lust att skriva en artikel baserat på denna bok och koppla det till mode på något sätt för om det är någonting jag är hjärtligt trött på ibland så är det att skriva om det senaste modet rätt upp och ned. Det är så mycket mer intressant att skriva om VARFÖR något är senaste modet. Boken tar iaf upp olika fenomen ur ett sociologiskt och psykologiskt perspektiv och den är pepprad med statistik och insiktsfulla observationer. Har läst halva nu så den går att låna från och med imorgon om någon skulle vara sugen:) Idag har det varit såååå varmt att jag gjorde årets första islatte till läsningen. 
Mitt recept på islatte: Espresso, kaffesirap med vaniljsmak, vispgrädde och isbitar

No comments:

Post a Comment