May 31, 2014

PAELLA, POOLHÄNG OCH VERNISSAGE

Förra fredagen var ju Sofie på besök och då hann vi med en hel del skoj. De första två bilderna är från Spring Paradise-festen som hölls på en teater i stan. En riktigt alternativ klubb med en medveten och lite alternativ publik. Stället kryllade av poeter, kulturare, musiker, konstnärer och kreatörer och kvällen bjöd bland annat på feministisk burlesque show och estradpoesi med Ismael Ataria. Kvällen till ära körde jag ALL IN med boa, glitter och topp med pussmunnar och det var kul att klä ut sig, snarare än att klä upp sig:)
De två sista bilderna är från AW som var på CCC tidigare på kvällen. Den här gången bjöds det på spansk paella på trätallrik. Bilden till vänster är på mig, sociala medier-konsulten Cecilia Victoria Åslund och försäljningschefen (VF) Patrik Vincent som jag träffade under kvällen. 
Och häromdagen hade jag möte med marknadschefen Patrik Vincent och redaktionschefen (VF/Metro) Tommy Jansson om en väldigt spännande grej. Kan inte avslöja om vad riktigt än men det kommer bli hur stort och bra som helst vill jag lova:) Vi satt nära Barbros Brygga och käkade ekologisk brunch. Mitt i brunchen kom en gestikulerande, välklädd italienare fram och bjöd på italiensk chokladglass i den gassande solen. Kan det bli bättre glasstiming;)?? Hans uppenbarelse blev en påminnelse om hur mycket jag saknar Italien  
I torsdags var det förhandsvisning av Per Gustavssons konst "Kött och Kärlek" på galleri Thimar/Westling. Vill verkligen säga ett stort tack till Claes Thimar och Stefan Westling för en grym förhandsvisning med kontinentala förtecken. Goda tilltugg, konst som väckte diskussioner och sköna människor gjorde kvällen till veckans mest kulturella och kontinentala höjdpunkt. Kvällen bjöd på spontana infall och ett tu tre så hamnade vi (Helga och Cecilia) på en våning i glas, stål, med vidunderlig utsikt och vita skinnmöbler.
Och så lite fler bilder från igår då jag hängde med Erik:) Sol och bad vid hotellpoolen och sen matlagning hemma hos mig à la sydfransk fisksoppa med asiatiska influenser..Mmmmmm vad gott det blev. Sista bilden är på Spotifys härliga weekend-spellista som just nu går på repeat hemma i lyan. Det var en uppdatering som heter duga och det märks verkligen att jag har börjat gå in i semester-mood. Redan på torsdag åker jag till Göteborg och till päronen och där kommer jag vara fram till i mitten av Augusti. Ha en underbar helg finisar:)  


No comments:

Post a Comment