May 2, 2014

OM HY, ACNE OCH DIAMANTSLIP

I onsdags unnade jag mig en ansiktsbehandling på salong Inspired by Glow & Cut in Kitchen vilket var helt fantastiskt härligt. Här ovan ser ni en klassisk före- och efter bild. Båda bilderna är såklart oretucherade. Vet inte om jag berättat det förut men jag hade i många år acne. Ända sedan 12-årsåldern tror jag och det var verkligen jättejobbigt. Jag åt antibiotika, gick på dieter, solade solarium och la tusentals kronor på olika krämer som skulle dämpa utslagen. Det enda som hjälpte var att bli äldre. Min hy lugnade sig när jag blev 21-22 någonting och framförallt när jag slutade att arbeta som kock. Att vara kock var förödande för hyn eftersom man mest stod över stekpannor som ångade av fett. Dessutom smakade jag på allt och utvecklade ett sockerberoende vilket gjorde utslagen värre. Dessa erfarenheter har gjort att jag tar lite extra hand om hyn. Jag älskar ansiktsmasker och det är verkligen en höjdpunkt att gå på ansiktsbehandling. 
Pernilla gjorde alltså en diamantslip på mig. Diamantslip innebär först rengöring med syra som luckrar upp döda hudceller, sedan en portömning och sen slipas hyn med små korn av diamanter via ett vakuummunstycke. En grej jag har fått med min erfarenhet av acne är ett stort intresse för produkter och hudvård så jag sög verkligen i mig allt Pernilla sa om hudvård, produkter och behandlingar. Behandlingen gav iaf snabbt resultat och jämnade till porerna, slätade ut fina linjer och hjälpte även mot pigmentering. Resultatet blev riktigt bra som ni kan se på bilden där uppe. Kan verkligen rekommendera att unna sig en ansiktsbehandling som denna, för känslan och resultatet sitter kvar länge. 

No comments:

Post a Comment