May 10, 2014

PRESSVECKA

Älskade helg! Vilken vecka det har varit. Alldeles för lite sömn och alldeles för mycket att göra på en gång. Denna månad är den mest hektiska jag haft tror jag. Är uppbokad precis varje dag fram till Juni med olika grejer, och om jag har en blank dag måste det skrivas, bloggas, förberedas eller produceras någonting. I vilket fall som helst åker jag till Stockholm imorgon, då det är dags för pressvecka. Massor av varumärken skall visa höstnyheter och jag har osat på det mesta. Jag och Annika går tillsammans och det skall minglas och fotas och ätas snittar. Det är jobb fast i väldigt trevliga former:) Där är här de relationerna knyts och det är här jag har träffat mina nuvarande vänner och kontakter bland journalister och redaktörer. Förutom pressvecka blir det lite annat. Redan imorgon skall jag göra ett porträtt av modellen och konstnären Ingmari Lamy och efter det träffa en go vän som jag känt i tio års tid. På måndag är det (förutom pressdag) ett event på Cafè Opera som jag skall gå på med Naim Josefi och på onsdag ett möte på Campadres kontor med min mentor Mikael (som för övrigt äger Campadre). Sover två nätter och hos Sofie och en natt hos Annika. Underbart att ha vänner där man får lov att slagga på soffan  Har bestämt att lämna datorn hemma för det finns inte en chans att jag hinner blogga men tar igen det med råge på onsdagskväll då jag är tillbaka. Under tiden uppdaterar jag på instagram iaf:) @angelicahellgren Bild: Erik Jespersen

No comments:

Post a Comment