May 7, 2014

DAGENS PITCH

Idag var det finalen på min entreprenörsutbildning och var och en av deltagarna fick ställa sig i 10 minuter och göra en pitch (företagspresentation) samt lyssna på feedback. JAG BLEV SÅ NERVÖS!! Torr i munnen, lite lätt skakiga ben och allmänt obehaglig till mods. Trodde jag tränat bort det efter de föredrag jag hållit i år men icke. Detta var också en bedömningssituation vilket säkert påverkade situationen. Jag fick en hel del kritik från juryn och de pointade saker jag själv inte tänkt på. 

Saker de pekade på var:

- Vad är det unika med ditt företag?
- Lite spretigt.
- Lyft fram värdeord och internationell bakgrund.
- Var mer tydlig.
- Framhäv dig själv ÄNNU MER.

Bra kritik som jag kan ta till mig. En överraskande feedback jag fick var det här med att framhäva mig själv ännu mer. Det tyckte en av jurumedlemmarna att jag skulle göra som var expert på storytelling och dessutom reklamare. Tja...gör ju inte annat känns det som men det kom kanske inte fram i pitchen riktigt. 

Det har iaf varit riktigt lärorik och rolig kurs. En rad nya människor har jag lärt känna och min företagsprocess snabbades på ordentligt. Idag är det registrerat och klart och Hellgren Communication är redo att ta över världen;)

No comments:

Post a Comment