Feb 9, 2012

DEN LATINSKA VÅGEN

En av de stilperioder i livet jag har haft är de "latinska" åren. Naglarna skulle vara eldigt röda, kjolen skulle ha flamencovolang och gärna vara lite längre, tyget skulle ha färgstarkt blomtryck, klackarna skulle vara höga men dansanta. Håret krulligt och stort. Bjärta färger, träarmband och etniska mönster var min melodi. Indianfransar à la Roberto Cavalli, karnivalklädd och 70-tals tunikor. Den kedja där jag shoppade mest var Indiska. Latinska stilikoner som Nina Garcia inspirerade. Modedesignern Pepo Castro var helt rätt och en av de större inspiratörerna. Jag var som i ett moln av het chili, rytmisk merenge, spansk radio, cuban coffee, salserosträffar och dominikansk bachata. Jag lärde mig ord som passionerad, levnadsglad, koordinerad och orden "le gusta bailar". Året var 2004 och jag blev totalt inslungad, utan att kunna värja mig, i den latinska vågen.  

No comments:

Post a Comment