Sep 17, 2014

VÄNNER ÄR GULD NÄR MAN ÄR SINGEL

De få dagar jag inte jobbar och står i åker jag gärna och hälsar på i (det vi kallar) regnbågslyan där de här två finisarna bor  Finns det något bättre än att få slå sig ned vid dukat bord med gott sällskap en vanlig tisdagskväll och bli serverad hemmagjord mat? Carl hade lagat till en köttfärsgratäng med kärlek. Till detta serverades en supergod ekologisk flarra vitt. Som singel blir det allt för många ensamma middagar på stående fot eller framför TV:n och därför finns det INGET jag uppskattar så mycket som att bli bortbjuden på middag:) eller att bjuda hem ngn för den delen är minst lika trevligt. När jag började terminen för typ en månad sedan hämtade Giselle upp mig på tågstationen kl 22.00 och därefter bar det hem till henne för ett riktigt skrovmål (sista bilden). Guld värt när man varit borta i tre månader och är på väg hem till en tom lägenhet. Ja, vad skulle man göra utan sina vänner? Har nog aldrig känt att min vänskapskrets varit så rik och så stark som den är nu och det är jag sååå tacksamt för  

No comments:

Post a Comment