Sep 2, 2014

ARBETSMANI


En genomgående trend i mitt liv är min arbetsmani som ofta infinner sig på höstkanten. Jag är då oftast fulltankad med sol och har gjort annat på sommaren vilket gör att jag ofta är sugen på att sätta igång att jobba hårt. Jag tror att hösten 2014 kommer att gå till historien som min mest arbetsamma höst ever. Först och främst läser jag på C-nivå vilket hittills är det akademiskt mest utmanande. Att förstå en akademisk text på engelska tar just nu för mig typ en timma. Att jag hade 47 sidor akademisk, engelsk text att försöka förstå på tre dagar var ta mig tusan det mest utmanande på två år. Och så är det mitt nya jobb som moderedaktör som sätter igång i September. Nu har jag inte en modesida i månaden att fylla. Nu har jag en i veckan (!) Det skall helst överträffa allt jag någonsin gjort och det måste ha en lokal, nationell och internationell anknytning. Idag var jag i skolan till typ halv fem och sen har jag suttit och jobbat med Metro hela kvällen. Det roliga med det här jobbet är att allt och ALLA säger ja vilket underlättar oerhört. Bara ikväll fick jag till en intervju med en spännande personlighet från USA till på fredag, och det tack vare min handledare Patrick Standfast på Drivhuset. Kontakter, kontaker är verkligen guld värt. Har också mejlat en av Sveriges ledande trendexperter så hoppas hon ställer upp på en intervju:) Det var kvällsrapporten från min värld där flitens lampa lyser just nu. Just nu måste jag tänka så här: Stay patient and trust your journey. Godnatt 

No comments:

Post a Comment