Jul 15, 2014

TO AFRICA WITH LOVE

Ibland händer det. Man upptäcker en sjukt inspirerande blogg, som leder till att man får massor av inspiration och lust att skapa och upptäcka mer av livet. I söndags var jag på en afrikansk utställning vilket ledde till att jag började följa afroamerikanska bloggare från Brooklyn vilket i sin tur har gjort att jag upptäckt ny, spännande musik. I mitt liv kan en bild, en låt eller en film jag ser skapa en härlig domino-effekt, vilket i sin tur kan ge nya livsmål. Jag inspireras mycket av Afrika just nu. Jag dansar angolansk dans, äter mat från Guinea Bissau (som min vän Jamilo lagar då och då), lyssnar gärna på afrobeat, afro-funk och blues. Här ovan ser ni mitt inspirationskollage för månaden Juli. Tigrar, bjärta kulörer, havet, metallsmycken, och rustik inredning. Nedan ser ni bilder som min bror Christian har tagit. Han var med i ett biståndsprojekt i Uganda och Zanzibar tidigare i år och han stannade där i tre månader, och med sig hem hade han helt fantastiska bilder från sina upplevelser. Jag längtar. drömmer och hoppas att jag någon gång får verka en tid på den afrikanska kontinenten. men tills dess insuper jag de bilder, den musik och den konst som finns att ta del av här  

No comments:

Post a Comment