Jul 21, 2014

LEDIG DAG MED SOL OCH ZLATAN

Har varit ledig idag efter tre dagars jobb. Nu går jag också in och jobbar 75% vilket är stor skillnad för har ju jobbat 100% nu en månad. Idag har jag inte gjort någonting vilket känns som en lyx efter många och långa arbetstimmar. Har bara suttit i solen på verandan med boken om Zlatan och med solskydd, isvatten och bikini. En otippad effekt av fotbolls-VM är mitt plötsliga intresse för fotbollsstjärnor och Zlatan. Hittade boken, köpte den och har nu nästan läst ut den. Oväntat spännande bok om en helt annat värld och med ett helt annat språk. Visste ni att Nike var med och byggde Zlatan court i Rosengård, där står det också en inskription som lyder så här: Här finns mitt hjärta. Här finns min historia. Här finns mitt spel. Ta det vidare. Zlatan. SÅ OSVENSKT och härligt på något sätt. Jag skrattade också åt en annan mening: Ett år stack vi till St: Moritz med familjen. Att dra till alperna med morsan och farsan var som att sticka till månen typ. Hey så skönt skrivet. Man förstår också vilken hisnande klassresa som Zlatan gjort eftersom han knappt hade mat på bordet när han växte upp. Rekommenderar boken för en det är läsvärt och lättsmält sommarläsning:)

No comments:

Post a Comment