Jul 28, 2014

SOUL SUNDAY

Hela den här söndagen har varit soulful och själslig på något sätt. Ni vet när man känner att precis allt stämmer och när man upplever det där berömda flowet. Det var länge sen jag upplevde det nu, men idag kom det. Jag åt god kolja till lunch med ananassallad. Drack min egen hemmagjorda islatte på verandan. Upptäckte ny soulig house på spotify. Läste brittiska Instyle. Sen hade jag en underbar kväll i kokande värme på polketten, Liseberg. Vi alla som dansade salsa, kizomba och bachata, svettades vilket tempererade dansen ännu mer än vad den brukar. Det var ännu en kväll med denna tropiska hetta som toppades med en iskall aperol spritz på en hotellterass. Kvällens outfit blev min favvoklänning som jag köpte i Ipanema 2008 - den perfekta kvällen att bära tunn bomull och batikmönstrat. Till det skinnväska från Indiska. Nog om min outfit. Det gäller att ta till vara på de livsmoments då man är lycklig. Jag brukar ofta analysera efteråt var det var som gjorde att jag blev så glad för att lära känna mig själv ännu mer. Om jag blir lycklig av något vill jag ju ha mer av just det i livet. Idag tror jag att det var kombinationen av värmen, den kubanska musiken och sammanhanget i sig. Älskar att känna mig som en del av dansen som skapar gemenskap med människor utan ord. Känslan och connection skapas istället i de gemensamma rörelserna. Love it!  

No comments:

Post a Comment