Mar 14, 2014

HAPPY WEEKEND

Happy weekend finisar! Tog den här härliga bilden på fontänen utanför Kistamässan i Stockholm förra helgen. Jag var där för att möta upp mina hyresvärdar för samåkning till Karlstad som besökt vildmarksmässan. Kände mig lite som en outsider där eftersom jag så sällan vistas ute i naturen, utan mer bland asfalt och betong. Det är bland döda ting jag känner mig som mest levande märkligt nog. Kommer ändå på mig själv att längta till Marockos öken, öde thaistränder och Kenyanska savanner. Senast jag hade minnesvärda naturupplevelser var med mitt x, för han var bland annat fågelskådare och författare till två naturböcker och fullkomligt älskade naturen. Där och då förstod jag naturens inverkan på välmåendet. Idag är min kontakt med naturen en naturfilm på Discovery channel. Ett bra substitut som absolut håller drömmarna vid liv. 

No comments:

Post a Comment